یادمان باشد که : او که زیر سایه ی دیگری راه می رود ، خودش سایه ای ندارد .
یادمان باشد که : هرروز باید تمرین کرد دل کندن از زندگی را .
یادمان باشد که : زخم نیست آنچه درد می آورد ، عفونت است .
یادمان باشد که :در حرکت همیشه افق های تازه هست .
یادمان باشد که : دست به کاری نزنم که نتوانم آنرا برای دیگران ! تعریف کنم .
یادمان باشد که : آنها که دوستشان می دارم می توانند دوستم نداشته باشند .
یادمان باشد که : حرف های کهنه از دل کهنه بر می آیند ، یادمان باشد که که دلی نو بخرم .
یادمان باشد که : فرار راه به دخمه ای می برد برای پنهان شدن نه آزادی .
یادمان باشد که : باور هایم شاید دروغ باشند .
یادمان باشد که : لبخندم را توى آیینه جا نگذارم .
یادمان باشد که : آرزوهای انجام نیافته دست زندگی را گرفته اند و او را راه می برند .
ادامه مطلب ...
یک روز کارمند پستی که به نامه هایی که آدرس نامعلوم دارند رسیدگی می کرد متوجه نامهای شد که روی پاکت آن با خطی لرزان نوشته شده بود نامه ای به خدا ! با خودش فکر کرد بهتر است نامه را باز کرده و بخواند...در نامه این طور نوشته شده بود : خدای عزیزم بیوه زنی 83 ساله هستم که زندگیام با حقوق نا چیز باز نشستگی می گذرد. دیروز یک نفر کیف مرا که 100دلار در آن بود دزدید. این تمام پولی بود که تا پایان ماه باید خرج می کردم. یکشنبه هفته دیگر عید است و من دو نفر از دوستانم را برای شام دعوت کرده ام. اما بدون آن پول چیزی نمی توانم بخرم. هیچ کس را هم ندارم تا از او پول قرض بگیرم. تو ای خدای مهربان تنها امید من هستی به من کمک کن ... کارمند اداره پست خیلی تحت تاثیر قرار گرفت و نامه را به سایر همکارانش نشان داد. نتیجه این شد که همه آنها جیب خود را جستجو کردند و هر کدام چند دلاری روی میز گذاشتند. در پایان 96 دلار جمع شد و برای پیرزن فرستادند ... همه کارمندان اداره پست از اینکه توانسته بودند کار خوبی انجام دهند خوشحال بودند. عید به پایان رسید و چند روزی از این ماجرا گذشت. تا این که نامه دیگری از آن پیرزن به اداره پست رسیدکه روی آن نوشته شده بود: نامه ای به خدا ! همه کارمندان جمع شدند تا نامه را باز کرده و بخوانند. مضمون نامه چنین بود: خدای عزیزم. چگونه می توانم از کاری که برایم انجام دادی تشکر کنم . با لطف تو توانستم شامی عالی برای دوستانم مهیا کرده و روز خوبی را با هم بگذرانیم. من به آنها گفتم که چه هدیه خوبی برایم فرستادی ... البته چهار دلار آن کم بود که مطمئنم کارمندان بی شرف اداره پست آن را برداشته اند ...!!!
پیرمردی صبح زود از خانه اش خارج شد. در راه با یک ماشین تصادف کرد و آسیب
دید.عابرانی که رد می شدند به سرعت او را به اولین درمانگاه رساندند.
پرستاران ابتدا زخمهای پیرمرد را پانسمان کردند. سپس به او گفتند: «باید ازت
عکسبرداری بشه تا جائی از بدنت آسیب و شکستگی ندیده باشه.»
پیرمرد غمگین شد، گفت عجله دارد و نیازی به عکسبرداری نیست.
آیزادورا دانکن رقاص آمریکایی ( 1878، 1927) هنگامی که در اتومبیل بود، شال گردن بلندش به چرخ
عقب اتومبیل گیر کرد و گردنش شکست و خفه شد.
الکساندرپادشاه یونان(۱۸93 192۱) یک میمون خانگی گازش گرفت و در اثر عفونت خون در گذشت.
تامس آت وی نمایشنامه نویس انگلیسی (1652، 1685) مرد فقیری بود. به دنبال روزها گرسنگی
سرانجام یک مقدار گوشت خرید و از شدت ولع همان لقمه دهان پرکن اول گلو گیرش شد و خفه اش کرد
جان وینسون ماجرا جوی بریتانیا( 1557، 1629) وی در 72 سالگی از اسب به زمین افتاد و میخی
وارونه بر زمین افتاده بود، در سرش فرو رفت.
جیمز داگلاس ارل مورتون (1525،1581) بوسیله دستگاهی شبیه گیوتین که خودش آن را به
اسکاتلندیها معرفی کرده بود، سر بریده شد.
رودولفونی یروژنرال مکزیکی ( 1880، 1917) اسبش در شن روان گرفتار شد و سنگینی طلاهایی که
به همراه داشت باعث فرو رفتن به درون ماسه شد.
زئوکسیس نقاش یونان ( قرن پنجم ق.م) به تصویری که از یک ساحره پیر کشیده بود آنقدر خندید که
یکی از رگ هایش پاره شد و مرد!
فرانسیس بیکن (1561،1626) براثر گرفتاری در یک سرمای ناگهانی درگذشت.
کلادیوس اول امپراتور روم( 54 ب م. 10 ق.م) با یک پر آغشته به سم خفه شد.
لنگی کالیرکلکسیونر آمریکایی ( 1886،1947) در خانه خود و در تله ای مهلک درگذشت. تله را برای
دستگیری دزدان کار گذاشته بود.
هنری اول پادشاه انگلیسی(1068،1135) در اثر افراط در خوردن مارماهی دچار ناراحتی روده شد و مرد.
یوسف اشماعیلو کشتی گیر ترک بر اثر سنگینی طلاهایی که به کمرش بسته بود در دریا غرق شد.
چون نتوانست به راحتی شنا کند.
نازنین!
ورشکست شدن کدامین سرمایه دار، به اندازه بی سرمایه شدن تو
دردناک است؟ در شیرینی ات چه ریخته ای که کامها تلخ می شوند؟
مثلث برمودا واقعاً یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و
شاید هم دایرهای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب
شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین
فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و
از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول
جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و
شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق میگردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب
نما محاسبه نمیشود.وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را
به صورت زیر توصیف میکند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا
تا پورتویکو میگذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر میگردد.
»این محل فتنهانگیز و تقریبا باور نکردنی اسرار غیر قابل توصیف جهان را به
خود اختصاص داده است. مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن ۶ هواپیمای
نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آنها در پنجم دسامبر ۱۹۴۵ کسب کرد. ۵
فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای ماموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه
مثلث ، پرواز میکردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند.
هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات ، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به
طرز فوقالعاده مشکوکی مفقود شدند.
در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ،
اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شدهاند که تماس رادیویی خود را با
ایستگاههای مبدا و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کردهاند و یا برخی دیگر در
لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کردهاند که حاکی از عدم کنترل آنان بر
روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربههای قطب نما به دور خود و
تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی و
یا تغییراتی غیر عادی در آبها که تا لحظاتی قبل آرام بودهاند، بدون بیان
هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع.
این پیامها رفته رفته ضعیفتر و
غیرقابل تشخیصتر شده و یا سریعا قطع شدهاند. دقیقا مثل اینکه چیزی
ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده، در حال دور
شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شدهاند. در برخی موارد
گزارشها حاکی از آن بود که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح روئیت شده است.
همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در
جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است.در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک
بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن
قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شدهاند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ،
دستگاهها و سایر ابزارهای قایقهای ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع
تاریکی آسمان ، دوباره شروع بکار کردهاند.در یک مورد هم پیامی عجیب از یک
کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید. "خطری همانند یک خنجر هم اکنون
... به سرعت میآید ... ما نمیتوانیم فرار کنیم ..." در هر حال بدون اینکه
مشخص شود خنجر چه بود.
حادثهای در اثر اختلال زمانی در فرودگاه
میامی رخ داد که هرگز توضیحی قابل قبول برای آن وجود نداشته است. این واقعه
مربوط به یک هواپیمای مسافربری بود که برای فرود در باند آماده بود و با
رادار مرکز کنترل هوایی ردیابی میگردید که ناگهان ده دقیقه از صفحه رادار
ناپدید شد و سپس دوباره ظاهر گشت. هواپیما بدون هیچ واقعهای فرود آمد و
خلبان و خدمه از آنچه افراد پایگاه میگفتند ابراز تعجب کردند، زیرا تا
آنجا که به خدمه مربوط میشد، هیچ اتفاق غیر عادی نیفتاده بود. جالب این که
ساعتهای همه آنها حدود ده دقیقه از زمان واقعی عقبتر بود. در حالی که
هواپیما درست ۲۰ دقیقه قبل از این واقعه وقت اصلی را کنترل کرده بود و در
آن هنگام هیچ اختلاف زمانی وجود نداشت.
چندی پیش یک دانشمند
ژئوفیزیک ساکن شهر وارونژ روسیه مدعی کشف یک علت طبیعی برای حوادث ناگوار
مثلث برمودا شد. ولادیسلاو بوکریف، در این زمینه گفت: ویژگی عجیب مثلث
برمودا توسط طبیعت برنامه ریزی شده است. یکی از شعبات جریانات گرم گلف
استریم، با گردش در جهت عقربههای ساعت در منطقه دریای سارگاسوف، روی
میدهد. این حرکت به یادآورنده پرتاب کننده دیسک است که در آغاز خود
میچرخد و تنها در لحظه ای که بالاترین سرعت زاویه ای را به دست آورد، دیسک
را به جلو پرتاب میکند. به نظر وی وجود میکرو و ماکرو گودالهایی در این
منطقه، مولد آشفتگیهای جاذبه ای و مغناطیسی میباشد که در نتیجه آن
دستگاهها از کار افتاده و ارگانیزم انسان سنگینی ای را تحمل میکند که
گاهی مرگبار است.
وی میگوید: چون در این منطقه، گردش آب در جهت عقربههای ساعت
است، برمودا همانند گرداب، اشیا را به سمت خود میکشد، یعنی بردار جاذبه به
سمت عمق دریا و مرکز زمین است. برمودا برای وسایط نقلیه هوایی و دریایی
تنها در زمان وقوع جزر در دریا خطرناک است. در این فاز، ابتدا گودالهای
آبی و پس از آن گودالهای هوایی پدیدار میشوند. این وضعیت همانند فنجانی
است که به طور ناگهانی انتهای آن را باز کنند. آب به سمت شکاف حرکت میکند
و حرکتی گردشی به خود میگیرد و در امتداد خود، جریان هوا را میراند. این
دانشمند ژئوفیزیک روسیه میافزاید: با دانستن فاز جریان مد و ویژگی تشکیل
جریانات، میتوان روشی را ایجاد کرد که وقوع حادثه را در این مثلث ناآرام،
همچنین در سایر نقاط خطرناک جهان هشدار دهد.